fredag 11 november 2011

Vad gör man inte för att få vara med i TV?

Nu har vi just kommit hem efter att ha varit med i TV4 Nyhetsmorgon. Igår ringde de först från Nyhetsmorgon och frågade om vi ville vara med där. Modellerna Sigrid E och Casper H skulle visa sina outfits från Dea Axelssons och Jack & Jones. Några timmar senare ringer även TV4 Stockholmsnyheter och frågar om de får göra ett inslag om oss i Täby centrum om en timme! De ville att några modeller skulle vara med också. Jag inser att jag på en timme måste få ihop några modeller, ringa butikerna för att låna kläderna, ta mig ut till Täby Centrum och dessutom få ihop allt till Nyhetsmorgon. Ja, man får verkligen sina prövningar. Mitt i allt detta ringer det på dörren. Där står en gubbe och ska leverera en varmvattenberedare så jag måste flytta min bil för att han ska komma fram. Kastar mig in i bilen för att ringa från vägen. Då håller telefonen på att ladda ur! Kommer ungefär tre kilometer innan det tar tvärstopp - det har varit någon olycka, så jag får köra i 20 km/h - nästan ända fram till Täby! Jag höll på att få ett psykbryt på allvar. Men sen tänkte jag att jag inte kan göra så mycket mer än att bara gilla läget, och grät lite i stället. Då ringer journalisten för att berätta att hon också satt fast i kön. Drog en djup suck och kände att allt löser sig - alltid.

Pelle W och Fredrik S lämnade festen de var på för att vara med på TV-inslaget och även Sigrid E kom. Inslaget gick bra och jag rusade hem till sonen som inte fått middag. Sigrid, jag och Casper låg sömnlösa hela natten inför Nyhetsmorgon, men det märktes verkligen inte på dem. När jag väl kom till TV-huset satt de redan i sminket och såg superfräscha ut. De fick gå en catwalk i kläderna de ska visa i morgon, och de var hur proffsiga och coola som helst! Själva intervjun var över innan vi förstod att vi var där. Sen rusade jag hem för att förbereda coachningen.
Här är en länk till inslaget

Klockan 15 samlades vi i Frösundas lokaler för coaching inför catwalken. Vilket härligt gäng! Att få ta del av era berättelser är en sån gåva och jag har verkligen världens bästa jobb som får hänga med så sköna människor.

Vid 20-tiden när jag väl kom hem hade Per gjort nachos och köpt mitt favoritgodis! Nu ska jag ha lite fredagsmys innan det är dags för catwalkturnéns sista stopp: Täby Centrum. Hoppas på mycket folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar