torsdag 17 november 2011

Modell fick spela mot svensk tv-stjärna - fick veta 5 minuter innan!

I vår värld gäller det att vara flexibel (som ni kanske förstått om ni följt den här bloggen). Vad som helst kan hända, och oftast händer det. Kaos är en del av vår vardag och det gäller att snabbt hitta på en plan B. Plan B är snarare regel än undantag för oss.

I förrgår fick vi inbjudan till en casting dagen efter, där de sökte en viss modell till en ny svensk TV-serie. Eftersom jag på catwalken i Täby sett att en av våra modeller hade precis de egenskaper de sökte efter, ringde jag till henne. Hon lyckades snabbt boka hundvakt och avstyrde sina möten för att vara med. Sent på kvällen får jag vet att de hittat en annan modell. Först på morgonen efter får jag tag i modellen och meddelar henne det. Några timmar senare ringer de igen: Deras modell har blivit magsjuk! Jag lyckas få tag i vår modell som igen får stuva om sin dag. När jag kommer till platsen får jag veta att det inte alls är en casting. Modellen har redan fått uppdraget och ska spela mot en svensk tv-stjärna! Problemet är bara att hon inte vet om det. När hon väl kommer får hon en smärre chock när hon får veta detta. Hon sätts direkt i sminket och görs klar för inspelning!

På platsen träffar jag en känd svensk regissör, författare och skådespelare som söker modeller till en ny satsning han ska göra. Så det lär bli fler uppdrag för modellerna!

Så kan det gå till en vanlig dag på en alldeles ovanlig modellagentur. Nu ska jag iväg till Fotomässan där Berghs elever ställer ut fotona de tagit på 10 av Funki models modeller. Fotona har temat Fashion and Beauty och speglar modellernas personlighet och skönhet, inte deras funktionsnedsättningar. Utställningen pågår från idag till söndag. Jag lägger ut foton här sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar