torsdag 14 februari 2013

En dag i kärlek

Idag är det alla hjärtans dag. Då tänker kanske många på en särskild person som man har lite extra kär. Jag tänker att alla hjärtans dag kan vara en dag då vi är lite extra kärleksfulla - mot alla. En kärleksdag, helt enkelt. Kärleken finns där hela tiden, omkring oss. Vi behöver bara upptäcka den. Varje möte vi har med människor kan bli ett kärleksfullt möte. Det beror på vad vi väljer att se hos den andre. Alla människor har ju - liksom vi själva - både kärleksfulla och inte lika kärleksfulla sidor.

Jag tänker också på hur jag kan vara glad en hel dag efter ett kärleksfullt möte. Det kan vara med en helt främmande tant jag möter på gatan. Då kanske jag kan göra någon annan lika glad bara genom att vara lite kärleksfull. Det kostar ingenting, men ger så mycket tillbaks.

Så om det bara är en dag om året, kanske vi kan se på våra medmänniskor med mer kärleksfulla ögon idag!

Har du sett filmen Kindness boomerang på Youtube?
http://www.youtube.com/watch?v=nwAYpLVyeFU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar