måndag 5 mars 2012

Hedvig stal showen i Nordstan!

I två dagar har vi varit i det stora köpcentret Nordstan, mitt i Göteborg. Jag och Micke startade tidigt på morgonen på Stockholms Central för att ta tåget - som visade sig vara en kvart försenat. Eftersom vi hade så gott om tid, satt vi och pratade på en bänk och blev engagerade i en diskussion. Då kommer jag plötsligt på klockan och upptäcker att tåget går NU! Dessutom på ett spår en trappa ner. Vi tog vårt pick och pack, som bestod av tunga väskor, broschyrställ, sminkväskor och annat bråte, och rusade ner. Gudskelov var tåget ytterligare försenat, annars hade vi missat det.

Vi checkade in på Scandic Europa och traskade de 50 metrarna ner till Nordstan. Frösunda hade ordnat en fantastisk scen och tio stylister och make-upartister anslöt från Svenska stylist- och frisörskolan för att sminka och styla modellerna inför catwalken. Alla modeller dök upp och det verkade som vi hade koll på läget. Tills jag upptäcker att min mobil är borta! Jag ringde upp den från en annan telefon med förhoppningen om att den bara fallit ner på golvet, men när någon svarade i andra änden med orden "Du får inte tillbaks din telefon!" insåg jag att det nog var kört. Jag försökte övertala tjuven att ge tillbaks den, men han hade inga planer på det utan knäppte bara bort mina kommande samtal.









Som tur var fixade teknik-Micke allt: han spärrade telefonen helt (jobbigt för tjuven att den blev helt obrukbar, skriver jag inte helt utan en skvätt skadeglädje). Det tråkiga var att de journalister jag kontaktat nu inte kunde få tag i mig. En journalist från GT dök i alla fall upp och det blev en halvsida i dagens tidning (se bilden).

Catwalken gick jättebra! Barnmodellerna Melinda och Hedvig hyllade Sveriges nyfödda prinsessa med att bära prinsesskronor på huvudet när de gick ut med varsin stor, röd hjärtformad ballong i famnen. Efter dem kom Josefine och Carl för H&M. När Josefine stod längst fram på scenen gjorde Carl en kupp och överraskade henne med en ros eftersom hon fyllde 18 år! Micke spelade "ja må hon leva" i discotappning och alla modeller anslöt på scenen, till publikens applåder.


Men det tog inte slut där: När musiken tystnat och alla lämnat scenen vaknade lilla barnmodellen Hedvig upp. Hon som varit lite blygt avvaktande under catwalken förvandlades plötsligt till en stjärnmodell: som om hon inte gjort annat poserade hon inför allas kameror med en charm som fick tjälen att gå ur marken! Alla flockades runt henne till kamerablixtarnas smattrade. Så även GT/Expressens fotograf, som ni kan se på bilden.


Idag har vi haft styling och fotografering på scenen. Funki models husfotograf Peppe Ericsson förevigade ett antal personer som vill pröva lyckan som modeller i Funki models. Innan dess hade de blivit förskönade av Svenska stylist- och frisörskolan. Vi lägger snart ut bilderna på Funki models hemsida! Där kan ni också snart se en film från catwalken.



Under helgen fortsätter eventet i Nordstan med bland annat rullstolsrugby och elhockey där stjärnorna i Team Frösunda utmanar spelare i GAIS. Missa inte!

Tills vi ses här igen kan du hålla koll på vår facebooksida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar